Winterjassen

Voor mijn beide kinderen in oktober al een winterjas gemaakt. Op mijn vraag of ze een gekochte of gemaakte wilden, zeiden ze beide dat ik ze moest maken.
Maar de dochter wilde bont en de zoon wilde goud.
Dus....
Voor de dochter een Moiano van Straightgrain gemaakt (een Belgische ontwerpster). In donkerblauw bont.
Nu had ik zelf een prachtige creme voering met zwaluwen erop bedacht, maar daar kwam niets van in. Paars moest en zou het zijn. Als je dan toch zelf maakt, dan ook maar precies zoals de klant het wil nietwaar?
De zoon wilde goud. Lastig. Ik vond een donkerblauwe jeans met gouddraad. Gelukkig werd dit door de zoon goedgekeurd. De voering maakte hem niet zoveel uit, de sterren die ik koos vond hij wel mooi.
Als er maar een capuchon op zat die je er ook af kon halen!!
Het patroon van zijn jas is Lars van Zonen09 (wederom een Belgische ontwerpster).
Na de mooie buitenkant komt een zeer dun laagje van een wind- en waterdicht materiaal. Daarna komt er wattine om ze lekker warm te houden. Als vierde laag zit er de voering in. Vooral de jas van de zoon lijkt dun, maar ze zijn echt heerlijk warm. Beide jassen hebben ook een windvanger over de rits heen dus ook daar komt geen tocht door.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

0 reacties:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...